Społeczna Odpowiedzialność Biznesu
CSRCSR – Corporate Social Responsibility to Społeczna Odpowiedzialność Biznesu, odpowiedzialność przedsiębiorstw za ich wpływ na społeczeństwo. Wiemy jak wprowadzać do przedsiębiorstw startegie odpowiedzialności oraz znamy narzędzia stosowane w zarządzaniu społeczną odpowiedzialnością i potrafimy je wykorzystywać.
Wbrew ogólnym poglądom CSR nie dotyczy jedynie dużych korporacji – małe firmy często mają lokalny rodowód, funkcjonują w miejscu, gdzie żyją i mieszkają ich właściciele i pracownicy, są więc blisko lokalnych spraw. Po drugie, małe firmy angażują się w rozwiązywanie lokalnych problemów dotyczących chociażby edukacji czy wspierania rynku pracy, pomocy tej nie definiując jako CSR. Ponadto CSR może być realizowany przy użyciu różnych narzędzi i środków w zależności od potrzeb, preferencji czy rozmiaru firmy.
Korzyści strategii odpowiedzialności przedsiębiorstwa prowadzą do wzrostu wartości firmy:
wzrost zainteresowania inwestorów,
zwiększenie lojalności konsumentów i interesariuszy,
poprawa relacji ze społecznością i władzami lokalnymi,
wzrost konkurencyjności,
podnoszenie poziomu kultury organizacyjnej firmy,
kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy wśród pracowników,
pozyskanie i utrzymanie najlepszych pracowników.